Herezja [Czarna]. Wiedza |
Compagnia Sineglossa 2–3 listopada {piątek–sobota} 19:00 Studio na Grobli Bilety: 10 zł Pierwszy epizod sagi zatytułowanej Herezja. Źródłem gramatyki i wizji Joanny jest teologia – to ona umożliwia ich powstanie i nadaje im kształt. Ludzka, (zbyt ludzka) potrzeba opanowania narzędzi, które – przez ironię losu bądź skutkiem świadomego wyboru – staną się przyczyną skazania jej na śmierć. Między Joanną a jej hagiografką, jak też między aktorką a reżyserką (które są jedną i tą samą osobą), toczy się pełen sprzeczności dialog obrazów i dźwięków. Joanna uczy się i naśladuje, przekształcając to, czego się nauczyła, we własny język: aktualny, żywy i oryginalny. To jej prawdziwe zbawienie, a zarazem potępienie. Czego musi się nauczyć, nauczy się z własnych ran. Franz Kafka AKTORZY: Simona Sala i Antonio Cesari GOŚCINNIE KOMPOZYTORZY: Aleksandra Kotecka i Tomasz Wierzbowski WOKAL: Teatr ZAR SCENOGRAFIA: Michele Torelli MUZYK: Roberto Vacca Współpraca: Prowincja Anakona Partnerzy: Instytut Grotowskiego, Habita Teatro „Herezja” – niedogmatyczne wizje świata „Herezja” to długoterminowy projekt poświęcony postaci/idei Joanny D’Arc, realizowany na styku rożnych dziedzin sztuki: teatru, performance’u, muzyki i instalacji. Sineglossa aranżuje wydarzenia w przestrzeniach teatralnych, na ulicach, placach, w galeriach i kościołach, przyjmując za punkt wyjścia wypracowaną w ostatnich latach poetykę. Projekt składa się z modułów. Każdy rozdział „sagi” wyróżniają określony kolor i temat. Poszczególne części mogą być wykonywane razem, w przypadkowej kolejności (która zmienia ich znaczenie), bądź niezależnie, jako odrębne całości. Projekt realizują założyciele grupy Sineglossa: Federico Bomba (dramaturg i reżyser), Luca Poncetta (twórca światła) i Simona Sala (aktorka). Ma on charakter heterogeniczny. Biorą w nim udział gościnnie inni artyści, którzy mają wpływ na estetykę poszczególnych części i umożliwiają rozwój koncepcji „Herezji”. |