The Woman Decomposed |
Spektakl Gemy Galiany ze Studia Matejka 22–24 września 2013 {niedziela–wtorek} 19:00 Sala Teatru Laboratorium Bilety: 10 zł Rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.pl; tel. 71 34 45 320 Bilety online Spektakl w językach hiszpańskim i angielskim Kobieta w The Woman Decomposed rozpada się i odbudowuje, wciąż na nowo. Nie towarzyszą temu ani akceptacja, ani odrzucenie. Obserwuje siebie, jak przegląda się w lustrze własnej samotności. Kobieta w The Woman Decomposed rozpada się i odbudowuje, wciąż na nowo – dla przyjemności, bólu, rozczarowania, buntu, pytań, miłości i wolności. Kobieta w The Woman Decomposed jest czymś, a zarazem czymś innym. Jest tym, kim jesteśmy, tym, czym nie jesteśmy i tym, czym chcieliśmy być – wielością w jedności. Kobieta w The Woman Decomposed rozpada się, wciąż na nowo, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie, miejsce, które jest zarazem miejscem nas wszystkich, przynajmniej częściowo, jako miejsce przynależne całej ludzkości. Kobieta w The Woman Decomposed jest mikrokosmosem świata, który się rozsypał, świata, który rozpękł się pod ciężarem własnej tragedii, tragedii samotności w tłumie, tragedii sprzeczności i niezadowolenia. Kobieta w The Woman Decomposed nie ucieka przed sobą, ale akceptuje własną tragedię i śmieje się z niej do utraty orientacji. Samotność to przestrzeń wolności. Jestem widzem obserwującym świat, w którym mieszkam. Będąc częścią świata, zaprzeczam samej sobie. Tak jak wy, mieszczę w sobie tysiące dusz. Chcę je wyzwolić. Nie chcę mieć tylko jednej. Nie chcę stracić tych wszystkich dziwnych istot, które we mnie mieszkają. Wybieram samotność, bo wybieram wolność. Aby mówić o samotności, konieczne jest odosobnienie i wynikające z niego poczucie wolności. Samotna w tłumie. Aktorka samotna wśród widzów. Nie mam nic do ukrycia. Odkrywam siebie i moje pytania przed tłumem widzów. Chcę ujawnić naszą wspólną samotność. Próbuję ją zaakceptować. Gema Galiana Spektakl inspirowany Księgą niepokoju Bernarda Soaresa, pomocnika księgowego w Lizbonie Fernanda Pessoi i Wilkiem stepowym Hermanna Hessego. „Świat wyobraźni i rzeczywistość przenikają się. Marzenia i gra stapiają się w jedno. Moim jedynym światem był świat mojej wyobraźni. Nigdy nie przeżyłem romansów tak rzeczywistych, tak pełnych życia i wrzenia krwi, jak te, które miałem z postaciami, które sam stworzyłem”. Fernando Pessoa AUTORKA/AKTORKA: Gema Galiana REŻYSERIA: Matej Matejka DRAMATURGIA: Anthony Nikolchev SCENOGRAFIA: La Mujer Tranvia WSPÓŁPRACA MUZYCZNA: Ditte Berkeley, Daniel Han Czas trwania: 60’ Gema Galiana urodziła się w Hiszpanii, studiowała aktorstwo w Wyższej Szkole Sztuki Dramatycznej w Murcji, specjalizując się w hiszpańskim teatrze klasycznym. Współpracowała z Julianem Herrero, Dorą Centenero, Jorge Urreą, Teatro del Aire, Rizoma Teatro oraz Ferroviaria Ensemble. Interesuje się teatrem fizycznym – uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Isabel Ubedę, Bruce’a Myersa, Gabriela Gawina, Raúla Iaizę, a także zespól teatralny OBRA at Au Brana. Obecnie należy do zespołu Studia Matejka. Przed dziesięć lat trenowała karate gōjū-ryū. Więcej: www.studiomatejka.com |