Sprzedam |
Spektakl Małgorzaty Szczerbowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka Prezentowany w ramach cyklu małych form teatralnych „Monosytuacje 4″ 9–11 marca 2016 {środa–piątek} 19:30 Wrocławski Teatr Współczesny, Mała Scena, ul. Rzeźnicza 12 Bilety: 15 zł Karnet na 3 spektakle: 35 zł Rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.pl; tel. 71 34 45 320 Prosimy o odbiór biletów w Sekretariacie (Przejście Żelaźnicze) w terminie uzgodnionym podczas dokonywania rezerwacji. Sprzedam to rodzaj gry towarzyskiej. Gra oparta jest na przypuszczeniach dotyczących osób, sytuacji, przebiegu zdarzeń. Kto, gdzie, kiedy i dlaczego. Dlaczego? Każdy z nas zadaje pytania i szuka odpowiedzi. Każdy pochodzi z jakiegoś kraju. Ja jestem z Polski. To dobrze czy źle? Polska to wolny kraj… W tym kraju się urodziłam i zakochałam się po raz pierwszy. W tym kraju zostałam zgwałcona i nie umiem tego udowodnić. W tym kraju jestem chora i nie stać mnie na leczenie. Tutaj modlę się o istnienie jakiegokolwiek Boga i zabijam siebie – na każdym spektaklu jeden raz, bo w tym kraju ja jestem aktorką. Polska to wolny kraj. Polska jest w Europie. To dobrze czy źle? Kto, gdzie, kiedy i dlaczego? Dlaczego? I co ja mam z tym wspólnego? Jak moje „ja” uzasadnić? Jak „ ja” nagrodzić albo ukarać? Jak „ja” mam siebie z siebie rozliczyć? Zadaję pytania i szukam odpowiedzi. Warunkiem gry jest ruch, więc się przemieszczam, pionowo albo poziomo… Będzie dobrze, myślę. Będzie źle, myślę. Pani Stysiu! Pani Stysiu! Nie ma jej… jak widownia chce kawy, to nigdy jej nie ma… Sprzedam to spektakl, w którym jedna aktorka identyfikuje w sobie różne kobiety. To historie, które każdego dnia pojawiają się na internetowych portalach. Fanka RPG, kulturystka, pilotka UAV czy kobieta, która śledząc istnienie Boga, samotnie podróżuje przez świat. Aktorka przymierza je do siebie i próbuje w sobie oswajać, zadaje pytania i szuka odpowiedzi. Sprzedam to forma interaktywna, to dialog z widzem i próba komunikacji wzajem. Małgorzata Szczerbowska Występują: Małgorzata Szczerbowska, Szymon Kaczmarek Reżyseria: Szymon Kaczmarek Scenariusz: Małgorzata Szczerbowska Współpraca scenograficzna: Kaja Migdałek, Bajka Tworek Premiera: 13 lutego 2015 Czas trwania spektaklu: 90 minut Małgorzata Szczerbowska jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Toruniu i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filii we Wrocławiu. W latach 1996–1999 pracowała w Teatrze Pieśń Kozła, a latach 2000–2004 w Teatrze Dramatycznym w Opolu. W 2001 roku za rolę Psa w Sytuacjach rodzinnych (w reżyserii Marka Fiedora) otrzymała nagrodę aktorską na Festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie. Od 2005 roku wykłada w Policealnej Szkole Aktorskiej Art-Play w Katowicach, gdzie wyreżyserowała: Historie zakulisowe według Antoniego Czechowa, Sionobrody, nadzieja kobiet według Dei Loher, Sny według Iwana Wyrypajewa, Dog Side Story według scenariusza autorskiego. Współpracuje z Michaił Czechow Studio London i PWST we Wrocławiu. Jest liderem warsztatów aktorskich i wokalnych. Od 2013 organizuje i prowadzi Intensywne Kursy Aktorskie INKA we Wrocławiu, w ramach których zrealizowała spektakl Star Washers. Od 2014 roku współpracuje z Michaił Czechow Studio London i PWST we Wrocławiu. Od 2010 jest aktorką Teatru Boto w Sopocie. Za scenariusz do spektaklu Całoczerwone (reż. Adam Nalepa) otrzymała nagrodę na Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji Windowisko w Gdańsku w 2013 roku, a w 2014 roku była nominowana do Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i została finalistką 20. Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. W 2015 roku napisała kolejny scenariusz teatralny Drzewom nie wypadają włosy (w ramach konkursu dramaturgicznego Strefy Kontaktu 2016 organizowanego przez Wrocławski Teatr Współczesny). Szymon Kaczmarek jest absolwentem Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Wyreżyserował m.in.: Poskromienie złośnicy Williama Szekspira w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (wyróżnienie na Festiwalu Szekspirowskim w 2009 roku), Ewangelię na podstawie Ewangelii św. Jana w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, jedną z trzech części spektaklu blogi.pl w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (Grand Prix Festiwalu Teatralnego BLOGTXT w austriackim Grazu), performans taneczny Keret z kolektywem Harakiri Farmers (najlepszy spektakl konkursu „Nowe Sytuacje” w ramach Malta Festival 2008). Zrealizował spektakle dyplomowe: Cztery na podstawie powieści Niepokoje wychowanka Törlesa Roberta Musila ze studentami PWSFTViT w Łodzi i ja-jestem-nim na podstawie opowiadań Etgara Kereta ze studentami PWST w Krakowie. Współpracuje ze scenografką Kają Migdałek i dramaturgiem Żelisławem Żelisławskim, z którymi wystawił m.in.: Nasze miasto Thorntona Wildera w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie i Jądro ciemności Josepha Conrada w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Jego ostatnie realizacje to m.in.: Samuel Zborowski w Teatrze Nowym w Łodzi, Versus Rodriga Garcíi w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu oraz Granica Zofii Nałkowskiej w Teatrze Polskim w Poznaniu. Pracował jako asystent Krystiana Lupy i Pawła Miśkiewicza. Spektakl zrealizowany w ramach rezydencji artystycznej w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu |