Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Praktyczna nauka pansori

 

Warsztaty prowadzone przez Chan E. Park

 

19–21 kwietnia 2016 {wtorek–czwartek} 9:00–13:00

Studio Na Grobli, ZARzona

W języku angielskim

 

Kontakt i zgłoszenia

Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 kwietnia 2016 roku do Eweliny Sochackiej na adres warsztaty@voicencounters.art.pl, wpisując w temacie wiadomości „Warsztaty VoicEncounters” z dopiskiem tytułu wybranych warsztatów. Odpowiedzi prześlemy do 5 kwietnia 2016. Liczba miejsc ograniczona.

 

Koszt: 300 PLN


 

Podczas warsztatów śpiewu pansori uczestnicy – poprzez pracę ze swoimi międzykulturowymi głosami – będą mieli okazję poznać tradycyjne tony, brzmienia, tropy emocjonalne i teksty przenoszące koreańską poezję w naszą transnarodową teraźniejszość. Przedstawionych zostanie kilka przykładowych pieśni stworzonych w kilku cyklach rytmicznych na podstawie klasycznych opowieści pansori. Przed warsztatami uczestnicy otrzymają teksty pieśni w transkrypcji na alfabet łaciński.

 


Chan E. Park uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Hawajskim (1995), obecnie jest profesorem języka, literatury i performansu koreańskiego i dyrektorką Programu Badawczego Koreańskiego Performansu im. Sungkyu Chris Lee na Uniwersytecie Stanowym Ohio. Bada i wykonuje utwory należące do koreańskiej tradycji muzyczno-narracyjnej. Autorka licznych publikacji na temat koreańskiej performatywności i jej interdyscyplinarnych implikacji, w tym monografii Voices from the Straw Mat: Toward an Ethnography of Korean Story Singing (Głosy ze słomianej maty. Ku etnografii koreańskich opowieści śpiewanych, 2003) oraz serii książek Songs of Thorns and Flowers: Bilingual Performance and Discourse on Modern Korean Poetry (Pieśni cierni i kwiatów. Dwujęzyczny performans i dyskurs o współczesnej poezji koreańskiej). Twórczyni „dwujęzycznego pansori”, które prezentowała w wielu krajach świata. Samodzielnie lub we współpracy z innymi artystami przygotowała światowe premiery: Stulecie Pansori: W 1903 roku Pak Hungbo przybył na Hawaje (2003); Gdy tygrys palil fajkę (2003); Shim Ch’ong: Koreańska opowieść ludowa (2003); Alaskijskie Pansori: Klanott i ludzie-wydry (2005); Pak Hûngbo przybył do Almaty (2007); Pieśń zwykłej Chunhyang (2008); Myśliwi polujący na listy i wojownicy o wolność. Koreanki i kobiety z Zachodu w Seulu w latach 1894–1920 (2009); Polowanie na lisy i śmierć królowej (2012); Zając powraca z podwodnego pałacu (2013).

Więcej informacji: deall.osu.edu/people/park-miller



W ramach seminarium praktycznego VoicEncounters