Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Głos i ciało

Zygmunt Molik podczas warsztatów "Głos i ciało", 2008. Fot. Maciej ZakrzewskiZygmunt Molik i Jerzy Grotowski współpracowali przez dwadzieścia pięć lat w Teatrze Laboratorium założonym przez Jerzego Grotowskiego i Ludwika Flaszena.

Zygmunt Molik odpowiadał tam za trening wokalny i fizyczny. Działania fizyczne opracowane przez Zygmunta Molika i Jerzego Grotowskiego są ściśle określone i bardzo precyzyjne, pozwalają rozpocząć proces wibracji ciała i dźwięku: głosu mówionego i głosu śpiewanego, życia mówionego i życia śpiewanego.

W jaki sposób tekst lub pieśń może ukazać życie w trakcie stawania się?

W jaki sposób aktor może zmierzyć się i sprostać wyzwaniu stawianemu przez Nieznane, Nieprzewidywalne i dotknąć granicy Niemożliwego?

Zygmunt Molik podczas warsztatów "Głos i ciało", 2008. Fot. Maciej ZakrzewskiNie chodzi tu o technikę, lecz o wzmocnienie i strukturyzację całej jednostki, aby wyraźna była żywotność oraz barwy myśli i wrażliwość dzieła, autora wykonawcy.

Poprzez aktywację przestrzeni rezonatorowych, pracę nad tekstami i pieśniami proponowanymi przez uczestników, dąży się do celu, którym jest: mówić jakby się śpiewało, śpiewać jakby się mówiło, bez żadnej różnicy w otwartości głosu, rezonansie czy kolorze dźwięku, wywoływanych przez osobiste emocje.

Łączność, płynne przejście między ruchem, tańcem, tekstem mówionym
i śpiewanym.

Warsztat w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu trwa od 3 i pół do 4 godzin dziennie (od 16:00) przez 5 dni. Należy przygotować dowolny tekst, pieśń lub piosenkę (od 3 do 5 minut), nad którymi będzie się pracowało.
W grupie pracuje maksymalnie 15 osób.