Ukończyła Szkołę Zjednoczonego Świata w Duino (Włochy) i Akademię Sztuk Pięknych Brera w Mediolanie.
W roku 1994r. współzałożyła Teatro La Madrugada, gdzie studiowała aktorstwo u Danio Manfrediniego i Mario Barzaghiego. Uczestniczyła we wszystkich warsztatach prowadzonych przez Robertę Carreri, Tage Larsena, Julię Varley i Torgeira Wethala z Odin Teatret. Od 1994r. studiowała techniki taneczno-teatralne bharata natyam (klasyczny taniec indyjski) u Ujwala Bholego.
Wystąpiła we wszystkich przedstawieniach zespołu Teatro La Madrugada: Cantico de Sora Peste (1995), Laggiu’ mi udrai meglio (1998), Braccata dalla Pace (2000) i Sprawa Dantona (in progress). W latach 2001–2006 prezentowała monodram dla dzieci Duch Murasakiego, inspirowany postacią Murasakiego Shikibu. Występuje w przedstawieniach muzycznych i ulicznych, w których chodzi na szczudłach i gra na organetto (rodzaj akordeonu): Jeśli zmienisz się w rybę (1999), The Parade of His Black Majesty (2000), Che Furor illustri la Mirabil Murga (2003), Znad Jedwabnego Szlaku (in progress).
Obecnie pracuje nad monodramem poświęconym życiu i twórczości Federico Garcii Lorci pt. Lorca był każdym, pod opieką reżyserską Torgeira Wethala. Studium przedstawienia zdobyło główną nagrodę w kategorii „work in progress” na Festiwalu del Ticino w 2009 roku.
Od roku1999 prowadzi praktyczne zajęcia aktorskie w trudnych kontekstach społecznych w zespole teatralnym oraz poza nim. Część tych projektów powstaje ad hoc z myślą o lokalnych przestrzeniach miejskich Mediolanu przy wsparciu prywatnej fundacji Cariplo. Uczestniczyła w XIV sesji Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru we Wrocławiu i Krzyżowej (2005).
W latach 2008–2009 była asystentką Raula Iaizy w projekcie „Diaspora” (Szkocja) oraz podczas International Workshop Festival (Korea Południowa). W roku 2009 sprawowała gościnnie funkcję mistrza na Festiwalu Współczesnych Działań Teatralnych w Eskisehirze (Turcja).
|