strona główna
Objęcia. Dialogi przez ciało i głos |
Warsztat prowadzony przez Przemysława Błaszczaka i Nini Julię Bang 22–25 lutego 2012, 9:30–16:30 Miejsce: Studio Na Grobli, ul. Na Grobli 30/32 Koszt warsztatu: 120 EUR / 300 PLN (dla uczestników z Europy Środkowej i Wschodniej). Cena nie obejmuje zakwaterowania i wyżywienia. Szczegółowe informacje prześlemy e-mailem. Kontakt: justyna@grotowski-institute.art.pl Warsztat w językach angielskim i polskim. Skupimy się na pracy aktora z ciałem i głosem ku rozpoznaniu i przekroczeniu ograniczeń, otwarciu nowych kanałów percepcji i komunikacji. Poprzez powoływanie, pogłębianie i utrzymywanie w każdym momencie Uważności, Precyzji, Ciągłości i Gotowości wiedzie droga ku specyficznemu partnerstwu, przejawiającemu się w głęboko rozumianym współ-działaniu, współ-tworzeniu, współ-istnieniu. Głównym zagadnieniem warsztatu będzie poszukiwanie silnej relacji między ciałem i głosem. Ciało: będziemy pracować z dynamicznym ruchem, treningiem indywidualnym, a także elementami treningu partnerskiego, akrobatycznego oraz technikami pracy z ciałem i oddechem wywodzącymi się z japońskich sztuk walki – shintaido oraz aikido. Głos: będziemy pracować nad korsykańskimi pieśniami wielogłosowymi, dążąc do osiągnięcia otwartego i naturalnego wspólnego brzmienia. Sięgniemy po elementy skandynawskich i gruzińskich wzorców rytmicznych, otwierając się na głębsze muzyczne intuicje. Na ich podstawie będziemy improwizować w ramach struktury pieśni i szukać naszego własnego głosu. Przemysław Błaszczak Aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – udział w spektaklu Dytyramb. Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo (premiera 21 marca 2003 roku w Ośrodku Grotowskiego). Od roku 2004 członek Teatru ZAR (udział w projekcie Ewangelie dzieciństwa – tryptyk, prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim Cięciu oraz Anhellim. Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine. Od ponad sześciu lat uprawia aikido, japońską sztukę walki, pod okiem Piotra Masztalerza sensei (5 Dan), w 2011 roku był również uchideshi u Juba Nour Shihan (6 Dan) w Baja California (Meksyk); w rodzimej sekcji bierze udział w zajęciach kenshusei, przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku spędził miesiąc w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitori, praktykując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu, poprzez trening oparty na tradycyjnym karate japońskim. Nini Julia Bang Śpiewaczka, aktorka, muzyk. Studiowała w Danii śpiew klasyczny, grę na fortepianie, muzykę ludową i teorię muzyki. Trening i poszukiwania w dziedzinie teatru, głosu i muzyki kontynuowała w Indiach. Komponuje i uczy. Od 2006 roku jest członkinią Teatru ZAR. Występuje we wszystkich częściach tryptyku i jest współtwórczynią jego dwóch ostatnich części, Cesarskiego cięcia. Prób o samobójstwie i Anhellego. Wołania. Często prowadzi warsztaty z Teatrem ZAR, a obecnie zaangażowana jest w pracę nad nowym spektaklem zespołu – Armine. Zafascynowana ludzkim głosem, brała udział w wielu ekspedycjach – do Azji, Tuwy, na Islandię, Korsykę i do Gruzji, serca wielogłosu. Uprawia jogę oraz ćwiczy aikido, capoeirę i improwizację kontaktową. |