Surowy materiał |
II Program letni Ośrodka Praktyk Teatralnych Lavauzelle Intensywne warsztaty 2012 12–17 sierpnia 2012 Francja, Lavauzelle, 23250 Janaillat Celem Ośrodka Praktyk Teatralnych Lavauzelle, z siedzibą w dawnym gospodarstwie w Limousin, jest nauczanie i propagowanie tradycji teatralnej, która współczesną pracę performatywną opiera na kompozycji (w większym stopniu niż interpretacji) i dziedzictwie określonych form tradycyjnych. Sesja pracy adresowana jest do aktorów, tancerzy i śpiewaków, profesjonalistów i amatorów, którzy chcą poświęcić się intensywnej pracy. Wykorzystując kilka rodzajów praktyki jako podstawę naszej pracy, proponujemy uczestnictwo we wszechstronnym treningu, który stawia pytania o osobisty stosunek do sztuki aktora. Praca będzie odbywać się w starej stodole, typowej budowli wzniesionej przez słynnych maçons de la Creuse (murarzy z Creuse) oraz na zewnątrz – na skraju lasu i pobliskich ścieżkach. Praca prowadzona będzie po francusku i angielsku, w zależności od potrzeb grupy. Program obejmie: • 8 godzin pracy dziennie • wieczorami: spotkania, projekcje wideo, rozmowy • pod koniec tygodnia otwarta prezentacja pracy w wykonaniu uczestników i pedagogów • odpoczynek i relaks na łonie otaczającej przyrody Koszt • 300 EUR/240 EUR (zniżka dla studentów i niezatrudnionych) • Zakwaterowanie i pełne wyżywienie za tydzień (posiłki przygotowywane na miejscu, zakwaterowanie w pobliskiej wiosce): 150 EUR Koszt nie pokrywa dojazdu do Ośrodka. Oferujemy dowóz z La Souterraine (stacja kolejowa na trasie Paryż–Limoge–Tuluza). Maksymalna liczba uczestników: 10. Kontakt i zapisy List motywacyjny wraz z informacjami o wcześniejszym doświadczeniu prosimy przesyłać do 9 lipca 2012 na adres: spt@lavauzelle.org. Osoby przyjęte zobowiązane są do uiszczenia połowy opłaty za warsztat do 23 lipca. Osobom, które zgłoszą się do 4 czerwca, oferujemy 20% zniżki w opłacie za warsztat. Ze zniżki mogą skorzystać również te osoby, które o warsztacie dowiedziały się za pośrednictwem Instytutu Grotowskiego i wspomną o tym w zgłoszeniu wysłanym do 10 czerwca. Więcej informacji: www.lavauzelle.org Sesja stanowi wprowadzenie do teatru, jaki chcemy promować. Dzieli się na cztery sekcje prowadzone przez młodych praktyków specjalizujących się w określonych tradycjach: Sankar Lal Sivasankaran Nair (nauczyciel i współprowadzący Studio Kalari we Wrocławiu): przygotowanie fizyczne i praktyka sztuki walki kalarippajattu Przemysław Błaszczak (aktor i reżyser, Teatr ZAR, Wrocław): teatr fizycznej kompozycji, akrobatyka i praca grupowa Aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala (udział w spektaklu Dytyramb). Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo. Od roku 2004 członek Teatru ZAR (udział w projekcie „Ewangelie dzieciństwa. Tryptyk” prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim. Od ponad sześciu lat uprawia aikido pod okiem Piotra Masztalerza sensei (5 Dan); uczył się także w Japonii i Meksyku. Praktykował też shintaido pod kierunkiem Toshiego Tsushitoriego (członka CIRT Petera Brooka). Obecnie jako aktor zaangażowany jest w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine, a także współpracuje z greckim reżyserem Theodorosem Terzopoulosem nad jego kolejnym przedstawieniem, opartym na sztuce Heinera Müllera Mauzer. Marie-Geneviève L’Her (aktorka i pedagog, Thèâtre de l’homme ivre, Paryż): podstawy mimu cielesnego, fizyczna kompozycja indywidualna i w duecie Jean-François Favreau (aktor i reżyser, Teatr ZAR / Théâtre de l’homme ivre): śpiew z tradycji polifonicznych (Sardynia, Korsyka, Sycylia)
Jean-François Favreau i Marie-Geneviève L’Her
|