Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Milion
Kino Mistrzów: Eugenio Barba i Odin Teatret

17 października {środa} 18:00
Sala Kinowa
Wstęp wolny

55’, 1979, Odin Teatret Film Nordisk Teaterlaboratorium & Centre for Theatre Laboratory Studies Film Archives


Aktorzy: Torben Bjelke, Roberta Carreri, Toni Cots, Tom Fjordefalk, Tage Larsen, Else Marie Laukvik, Francis Pardeilhan, Iben Nagel Rasmussen, Silvia Ricciardelli, Gustavo Riondet, Ulrik Skeel, Julia Varley, Torgeir Wethal (niektórzy z aktorów brali udział tylko w jednej z licznych wersji przedstawienia); reżyseria: Eugenio Barba



Przedstawienie powstało w Holstebro, Limie i Ayacucho (Peru), na podstawie materiału teatralnego zebranego przez aktorów w trakcie podróży, samodzielnie albo w małych grupach, w różnych częściach świata. Od września 1978 do października 1984 roku spektakl zaprezentowano 223 razy, w Belgii, Danii,  Francji, Hiszpanii, Izraelu, Japonii, Kolumbii, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Stanach Zjednoczonych, Szwecji,  Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz na Francuskich Antylach, zarówno w salach teatralnych, jak i na wolnym powietrzu. Nagranie wykonano w 1979 roku w Hamburgu.

Podróż szlakiem karnawału różnych kultur: od Indii po Bali, od Japonii po Brazylię, od Afryki po europejskie bale. „Musical” á la Odin: szyderczy album egzotyki, w którym postacie z krwi i kości paradują dumnie przed obcym wędrowcem, ubranym niczym misjonarz, z okularami krótkowzrocznego intelektualisty i z plecakiem turysty. Widowiskowość i prosta radość początkowych scen z wolna odsłania przeciwny biegun: przerażenie brutalnością, która towarzyszy erupcjom życia, nieszczęście towarzyszące karnawałom na peryferiach imperiów, wyzysk i poniżenie kobiet, dzieci pozbawione przyszłości. Album egzotyki staje się albumem rozmyślań nad tym, co najważniejsze: miłością, opuszczeniem, starzeniem się, śmiercią. Cywilizowany podróżnik, onieśmielony i wrażliwy, traktuje podróż jak ucieczkę, prowadzi ona do oddalenia, mimowolnego cynizmu.