Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Objęcia. Dialogi przez ciało i głos
Warsztaty prowadzone przez Przemysława Błaszczaka i Nini Julię Bang


7–11 stycznia 2013 {poniedziałek–piątek} 10:00–13:00 i 14:00–17:00

Miejsce: Studio Na Grobli

Kontakt i termin zgłoszeń:

Chętnych do wzięcia udziału w warsztatach prosimy o kontakt:
embracesworkshop@gmail.com
Termin nadsyłania zgłoszeń: 7 grudnia 2012

Koszt warsztatu: 120 EUR / 350 PLN (dla uczestników z Europy Środkowej i Wschodniej)

Warsztaty prowadzone będą w językach angielskim i polskim.
Więcej informacji o naszej pracy oraz o nadchodzącym warsztacie można znaleźć na stronie: www.facebook.com/embracesworkshop


Poprzez pracę z ciałem i głosem skupimy się na rozpoznawaniu i przełamywaniu ograniczeń, lęków i nawyków w działaniu performera. Badanie głębszego związku między ciałem i głosem pozwoli nam dostrzec, jak oba te światy wzbogacają się wzajemnie, tworząc nowe kanały percepcji i komunikacji. Pragniemy zgłębić intrygującą nas kwestię intencji. Intencji ruchu. Intencji w pieśni. W jaki sposób dokonujemy kluczowego kroku – od realizacji ćwiczenia do bycia działającym i żywym performerem? Jak od wykonywania pieśni przechodzimy do snucia opowieści naszym głosem? Jak stajemy się aktywnymi performerami z żywą wyobraźnią i pełną obecnością? Celem warsztatu jest obudzenie procesu twórczego i pogłębienie relacji między ciałem i głosem poprzez ruch, rytm, oddech i pieśń.

 Ciało
Będziemy pracować z dynamicznym ruchem, treningiem indywidualnym, a także elementami treningu partnerskiego, akrobatycznego oraz technikami pracy z ciałem i oddechem wywodzącymi się z japońskich sztuk walki – shintaido oraz aikido.

Głos
Będziemy pracować nad korsykańskimi i gruzińskimi pieśniami wielogłosowymi, dążąc do osiągnięcia otwartego i naturalnego współbrzmienia. Sięgniemy po elementy skandynawskich i gruzińskich wzorców rytmicznych, otwierając się na głębsze muzyczne intuicje. Na ich podstawie będziemy improwizować w ramach struktury pieśni i szukać naszego własnego głosu.


Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – udział w spektaklu Dytyramb. Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo (premiera 21 marca 2003 roku w Ośrodku Grotowskiego). Od roku 2004 członek Teatru ZAR (udział w projekcie Ewangelie dzieciństwa – tryptyk, prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim. Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine.
Od ponad sześciu lat uprawia aikido, japońską sztukę walki, pod okiem Piotra Masztalerza sensei (5 Dan), w 2011 roku był również uchideshi u Juba Nour Shihan (6 Dan) w Baja California (Meksyk); w rodzimej sekcji bierze udział w zajęciach kenshusei, przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku spędził miesiąc w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitori, praktykując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu, poprzez trening oparty na tradycyjnym karate japońskim.

Nini Julia Bang
– śpiewaczka, aktorka, muzyk. Studiowała w Danii śpiew klasyczny, grę na fortepianie, muzykę ludową i teorię muzyki. Trening i poszukiwania w dziedzinie teatru, głosu i muzyki kontynuowała w Indiach. Komponuje i uczy. Od 2006 roku jest członkinią Teatru ZAR. Występuje we wszystkich częściach tryptyku
i jest współtwórczynią jego dwóch ostatnich części, Cesarskiego cięcia
i Anhellego. Często prowadzi warsztaty z Teatrem ZAR. Zafascynowana ludzkim głosem, brała udział w wielu ekspedycjach – do Azji, Tuwy, na Islandię, Korsykę i do Gruzji, serca wielogłosu. Uprawia jogę, a także ma doświadczenie w treningu aikido, capoeiry i improwizacji kontaktowej.