Pirandello. Szczepienie. Praktyka etiudy |
Anatolij Wasiljew Laboratorium w ramach programu „Masters in Residence” O laboratorium Nie pracujemy nad tekstami Luigiego Pirandella. Pracujemy nad technikami „struktur przejściowych” i za materiał do badania tych technik służy autor Pirandello. Jest to praca z działaniem – nie ilustracyjnym i nie imitacyjnym. Jest to praca polegająca na sterowaniu spontanicznymi impulsami na drodze działania, od recepcji do realizacji. Jest to praca polegająca na kompozycyjnym skonfigurowaniu swobodnego tekstu mowy i działaniu równolegle do źródła autorskiego. Jest to praca na strukturami precyzyjnymi z wykorzystaniem narzędzia improwizacji. Praktyka etiudy. Oto co robimy w trakcie badań, jednak przede wszystkim w trakcie edukacji, która jest niezbędnym etapem na drodze do każdego badania. Anatolij Wasiljew Uczestnicy: Nicola Ciammarughi, Giovanna Bozzolo, Sara Fenoglio, Lionel Gonzalez, Giovanni Longhin, Debora Mattiello, Benjamin Minana, Ilaria Salonna, Boaz Trinker, Giacomo Veronese Kalendarium seminarium badawczego technik aktorskich Anatolija Wasiljewa • 7–11 kwietnia 2011: warsztaty z Anatolijem Wasiljewem • 16 maja – 20 czerwca 2011: praca międzynarodowej grupy uczestników metodą etiudy nad scenami z dramatów Mewa, Wujaszek Wania, Trzy siostry i Wiśniowy sad Antoniego Czechowa; seria wykładów Anatolija Wasiljewa na temat konstrukcji scen w dramacie i ich analizowania • 17 października – 12 listopada 2011: praca zatytułowana „Czechow – dialog”, w oparciu o opowiadania Czechowa Pojedynek i Opowieść nieznanego człowieka • 5 marca – 10 czerwca 2012: praca laboratoryjna z aktorami z wykorzystaniem dramatów Luigiego Pirandella • 8–22 października 2012: praca nad precyzyjnymi strukturami działania za pomocą narzędzi improwizacyjnych z wykorzystaniem dramatu Szczepienie Pirandella • 25 i 27 października, 6–7 grudnia 2012: otwarte zajęcia laboratoryjne Pirandello. Szczepienie. Praktyka etiudy |