Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Zapominanie ciała
Warsztaty prowadzone przez Przemysława Błaszczaka z Teatru ZAR

5–8 października 2013 {sobota–wtorek} 10:00–16:00
Collectif l’Impulsion, 54 rue Perrin Solliers, Marsylia, Francja

Kontakt i zgłoszenia
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 28 września 2013 na adres: collectif.limpulsion@gmail.com.
Koszt: 120 EUR

Warsztaty w języku angielskim


Normy, społeczne konwenanse, maniery, zasady tworzą środowisko,
w którym kształtuje się nasza fizyczność, relacja do ciała – „ciałopogląd”.
W dużym stopniu to, jak chodzimy, biegamy tańczymy, dotykamy się i siebie nawzajem jest uwarunkowane kulturowo, choć zarazem tak głęboko zakorzenione w naszym wnętrzu, że łatwo przychodzi nam się z tym utożsamić, powiedzieć „taki jestem”.
Warsztaty mają na celu zapomnienie ciała, jakim go znamy, by wsłuchać się w to istniejące tu i teraz, w relacji z samym sobą, przestrzenią, partnerem czy wreszcie grupą. Poprzez głęboką koncentracje w treningu indywidualnym oraz partnerskim będziemy odkrywać nowe sposoby percepcji i komunikacji, improwizacji polegającej na współ-działaniu, współ-tworzeniu, współ-istnieniu w procesie twórczym.



Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem Grotowskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala udział w spektaklu Dytyramb). W latach 2002–2003 przygotował własny monodram Ecce Homo.
Od roku 2004 aktor Teatru ZAR, zespołu teatralnego działającego przy Instytucie Grotowskiego. Uczestniczy w projekcie „Ewangelie dzieciństwa” (udział w projekcie „Ewangeliach dzieciństwa” prowadzonym przez Jarosława Freta). Występuje w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim). Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR, Armine, Sister.
Występuje w spektaklu Mauzer Heinera Müllera w reżyserii Theodorosa Terzopoulosa.
Od 2005 roku uprawia japońską sztukę walki aikido pod okiem sensei Piotra Masztalerza (5 dan), w 2011 roku pobierał nauki u Juby Noura Shihana (6 dan) w Baja California (Meksyk). Obecnie bierze udział w zajęciach przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym japońskim karate.

Organizatorzy: Ośrodek Praktyk Teatralnych Lavauzelle  i Instytut Grotowskiego