Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Echo ciszy

Pokaz pracy Julii Varley prezentowany w ramach Odin Festivalu
W języku angielskim

6 września 2014 {sobota} 11:00
Studio Na Grobli  (Sala Studyjna)
Bilety: 15 zł
Bilety online


Julia Varley omawia zmienne oblicze głosu aktora oraz przedstawia metody i sztuczki ułatwiające „interpretację” tekstu.

Głos aktora i tekst przedstawiany widzom tworzą „muzykę” spektaklu. W teatrze, który, jak się wydaje, jest wolny od kodów występujących w muzyce, aktor, aby rozpoznać swój głos i nadać mu osobisty wyraz, musi stworzyć labirynt reguł, odniesień i oporów.

Czas trwania: 90 min.

Fot. Tony D’Urso/Odin Teatret Archives


Julia Varley urodziła się w 1954 roku w Londynie (Wielka Brytania). Oprócz aktorstwa zajmuje się reżyserią, nauczaniem, pisaniem oraz organizacją. Mając trzy lata, przeniosła się wraz z rodzicami do Mediolanu, gdzie uczęszczała do szkół i studiowała filozofię. Zanim w 1976 roku dołączyła do zespołu Odin Teatret współpracowała z mediolańskimi grupami: Teatro del Drago, Centro Sociale Santa Marta oraz Circolo La Comune, zarabiając jako asystentka producenta filmowego. Jako aktorka Odin Teatret uczy w szkołach i uniwersytetach. Swoje aktorskie doświadczenie zebrała w czterech pokazach pracy: Echo ciszy, Martwy brat, Tekst, działania, relacje oraz Latający dywan. Od 1990 roku uczestniczy w pracach Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA) oraz Uniwersytetu Eurazjatyckiego. Jest zaangażowana w „Magdalena Project” od momentu jego powołania w 1986 roku. Pełni funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Transit” oraz redaduje „The Open Page”, pismo poświęcone działalności kobiet w teatrze. W ramach „Magdalena Project” uczestniczy w pracach projektu „Women with Big Eyes”, który jest realizowany w Danii i na Kubie. Reżyserowała spektakle Pumpenhaus Theater z Niemiec (Auf den Spuren des Yeti i Blau), Any Woolf z Argentyny (Seeds of Memory i White is the Night), Lorenza Gleijesesa i Manola Muoio (Il figlio di Gertrude i L’esausto o il profondo azzurro) oraz Gabrielli Sacco (The Taste of Oranges) z Włoch, a także przedstawienie dla dzieci, przygotowane z Hisako Miurą z Japonii (Fox Wedding). Pracowała jako asystentka reżysera przy następujących filmach Odin Teatret: Anabasis oraz Na dwóch brzegach rzeki. Jest autorką dwóch książek: Wind in the West: A Novel by a Theatre Character i Notes of an Odin Actress: Stones of Water. Jej artykuły i eseje publikowane były w czasopismach: „Mime Journal”, „New Theatre Quarterly”, „Teatro e Storia”, „Conjunto”, „Lapis”, „The Open Page”, „Performance Research”, „Teatro XXI” i „Máscara”.

Fot. Tomasz Hołod/Archiwum Instytutu Grotowskiego