Zamek Holstebro II |
Spektakl Julii Varley prezentowany w ramach Odin Festivalu W języku angielskim 5 września 2014 {piątek} 16:30 Sala Teatru Laboratorium Bilety: 30 zł Bilety online W czerwonym pokoju widzimy ubraną na biało kobietę i cynicznego starego błazna z czaszką zamiast głowy. Nazywa się Mister Peanut – Pan Orzeszek. Dwie postaci w jednej osobie: „Kiedy widzą brodę i wąsy, mówią, że to mężczyzna. Kiedy widzą długie włosy i piersi, mówią, że to kobieta. Ale patrzcie! Dusza wewnątrz nie jest ani kobietą, ani mężczyzną”. Aktorka: Julia Varley Reżyseria: Eugenio Barba Tekst: Julia Varley i Eugenio Barba Adaptacja muzyczna: Jan Ferslev Grafiki: Marco Donati Światło: Poul Østergaard i Knud Erik Knudsen Kostiumy: Julia Varley i Ellen Skød Premiera: listopad 1990 Czas trwania: 50 min. Julia Varley urodziła się w 1954 roku w Londynie (Wielka Brytania). Oprócz aktorstwa zajmuje się reżyserią, nauczaniem, pisaniem oraz organizacją. Mając trzy lata, przeniosła się wraz z rodzicami do Mediolanu, gdzie uczęszczała do szkół i studiowała filozofię. Zanim w 1976 roku dołączyła do zespołu Odin Teatret współpracowała z mediolańskimi grupami: Teatro del Drago, Centro Sociale Santa Marta oraz Circolo La Comune, zarabiając jako asystentka producenta filmowego. Jako aktorka Odin Teatret uczy w szkołach i uniwersytetach. Swoje aktorskie doświadczenie zebrała w czterech pokazach pracy: Echo ciszy, Martwy brat, Tekst, działania, relacje oraz Latający dywan. Od 1990 roku uczestniczy w pracach Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA) oraz Uniwersytetu Eurazjatyckiego. Jest zaangażowana w „Magdalena Project” od momentu jego powołania w 1986 roku. Pełni funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Transit” oraz redaduje „The Open Page”, pismo poświęcone działalności kobiet w teatrze. W ramach „Magdalena Project” uczestniczy w pracach projektu „Women with Big Eyes”, który jest realizowany w Danii i na Kubie. Reżyserowała spektakle Pumpenhaus Theater z Niemiec (Auf den Spuren des Yeti i Blau), Any Woolf z Argentyny (Seeds of Memory i White is the Night), Lorenza Gleijesesa i Manola Muoio (Il figlio di Gertrude i L’esausto o il profondo azzurro) oraz Gabrielli Sacco (The Taste of Oranges) z Włoch, a także przedstawienie dla dzieci, przygotowane z Hisako Miurą z Japonii (Fox Wedding). Pracowała jako asystentka reżysera przy następujących filmach Odin Teatret: Anabasis oraz Na dwóch brzegach rzeki. Jest autorką dwóch książek: Wind in the West: A Novel by a Theatre Character i Notes of an Odin Actress: Stones of Water. Jej artykuły i eseje publikowane były w czasopismach: „Mime Journal”, „New Theatre Quarterly”, „Teatro e Storia”, „Conjunto”, „Lapis”, „The Open Page”, „Performance Research”, „Teatro XXI” i „Máscara”. |