Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Zamek Holstebro II

Spektakl Julii Varley prezentowany w ramach Odin Festivalu
W języku angielskim

5 września 2014
{piątek} 16:30
Sala Teatru Laboratorium
Bilety: 30 zł
Bilety online


W czerwonym pokoju widzimy ubraną na biało kobietę i cynicznego starego błazna z czaszką zamiast głowy. Nazywa się Mister Peanut – Pan Orzeszek. Dwie postaci w jednej osobie: „Kiedy widzą brodę i wąsy, mówią, że to mężczyzna. Kiedy widzą długie włosy i piersi, mówią, że to kobieta. Ale patrzcie! Dusza wewnątrz nie jest ani kobietą, ani mężczyzną”.

Aktorka: Julia Varley
Reżyseria: Eugenio Barba
Tekst: Julia Varley i Eugenio Barba
Adaptacja muzyczna: Jan Ferslev
Grafiki: Marco Donati
Światło: Poul Østergaard i Knud Erik Knudsen
Kostiumy: Julia Varley i Ellen Skød
Premiera: listopad 1990
Czas trwania: 50 min.

Fot. Jan Rüsz/Odin Teatret/CTLS Archives


Julia Varley urodziła się w 1954 roku w Londynie (Wielka Brytania). Oprócz aktorstwa zajmuje się reżyserią, nauczaniem, pisaniem oraz organizacją. Mając trzy lata, przeniosła się wraz z rodzicami do Mediolanu, gdzie uczęszczała do szkół i studiowała filozofię. Zanim w 1976 roku dołączyła do zespołu Odin Teatret współpracowała z mediolańskimi grupami: Teatro del Drago, Centro Sociale Santa Marta oraz Circolo La Comune, zarabiając jako asystentka producenta filmowego. Jako aktorka Odin Teatret uczy w szkołach i uniwersytetach. Swoje aktorskie doświadczenie zebrała w czterech pokazach pracy: Echo ciszy, Martwy brat, Tekst, działania, relacje oraz Latający dywan. Od 1990 roku uczestniczy w pracach Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA) oraz Uniwersytetu Eurazjatyckiego. Jest zaangażowana w „Magdalena Project” od momentu jego powołania w 1986 roku. Pełni funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Transit” oraz redaduje „The Open Page”, pismo poświęcone działalności kobiet w teatrze. W ramach „Magdalena Project” uczestniczy w pracach projektu „Women with Big Eyes”, który jest realizowany w Danii i na Kubie. Reżyserowała spektakle Pumpenhaus Theater z Niemiec (Auf den Spuren des Yeti i Blau), Any Woolf z Argentyny (Seeds of Memory i White is the Night), Lorenza Gleijesesa i Manola Muoio (Il figlio di Gertrude i L’esausto o il profondo azzurro) oraz Gabrielli Sacco (The Taste of Oranges) z Włoch, a także przedstawienie dla dzieci, przygotowane z Hisako Miurą z Japonii (Fox Wedding). Pracowała jako asystentka reżysera przy następujących filmach Odin Teatret: Anabasis oraz Na dwóch brzegach rzeki. Jest autorką dwóch książek: Wind in the West: A Novel by a Theatre Character i Notes of an Odin Actress: Stones of Water. Jej artykuły i eseje publikowane były w czasopismach: „Mime Journal”, „New Theatre Quarterly”, „Teatro e Storia”, „Conjunto”, „Lapis”, „The Open Page”, „Performance Research”, „Teatro XXI” i „Máscara”.

Fot. Tomasz Hołod/Archiwum Instytutu Grotowskiego