Judyta |
Spektakl Roberty Carreri prezentowany w ramach Odin Festivalu W języku włoskim 6 września 2014 {sobota} 20:00 Wrocławski Teatr Współczesny (Scena na Strychu) Wstęp z zaproszeniem Białe składane krzesło, duży wachlarz, bonsai, grzebienie z masy perłowej, odcięta głowa wyrzeźbiona w drewnie, długie szpilki od kapelusza, żeby przekłuć jej oczy i język oraz żeby ozdobić włosy, czerwony peniuar, biała suknia wieczorowa z jedwabiu. Spektakl na motywach biblijnej historii Judyty podejmuje temat przemocy i wrażliwości, penetrując głębiny kuszącego i śmiercionośnego erotyzmu. Aktorka: Robera Carreri Tekst: Eugenio Barba i Roberta Carreri Reżyseria: Eugenio Barba Adaptacja muzycza: Jan Ferslev Rzeźba: Wayan Sukarya Koprodukcja: Teatro Tascabile (Bergamo), Centro Teatrale San Geminiano (Modena), Centro per la Sperimentazione e la Ricerca (Pontedera), Centro Teatrale Europep „Tino Buazzelli” (Frascati) i Nordisk Teaterlaboratorium/Odin Teatret (Holstebro) Premiera: jesień 1987 Czas trwania: 60 min. Roberta Carreri urodziła się w 1953 roku w Mediolanie (Włochy). Jest aktorką, pedagogiem, pisarką i organizatorką. Ukończyła historię sztuki. Do zespołu Odin Teatret dołączyła w 1974 roku, podczas pobytu grupy w Carpignano, na południu Włoch. Od 1980 roku uczestniczy w pracach Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA), poznając techniki aktorskie z Japonii, Indii, Bali i Chin. Od 1980 do 1986 współpracowała z takimi mistrzami jak Katsuko Azuma (taniec buyo), Natsu Nakajima i Kazuo Ohno (taniec butō). Prowadzi na całym świecie warsztaty i prezentuje pokaz pracy Ślady na śniegu, będący jej aktorską autobiografią. Organizuje i współprowadzi coroczny międzynarodowy Odin Week Festival, który odbywa się w Holstebro i za granicą. W 2009 roku współpracowała w Malezji z Masakini Theatre Company, reżyserując, wraz z Cinzią Ciaramicoli, spektakl Rumor. Jej doświadczenia zawodowe opisane zostały w książce The Actor’s Way (redakcja Erik Exe Christoffersen). W 2007 wydała własną książkę, zatytułowaną Tracce, w której wyjawia najistotniejsze aspekty aktorskiego rzemiosła: trening, nauczanie oraz drogę, jaką przebyła jako aktorka Odin Teatret. Jej artykuły ukazywały się na łamach czasopism „New Theatre Quarterly”, „Teatro e Storia”, „Máscara”, „The Open Page” oraz „Performance Research”. |