Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
XV otwarta sesja pracy Regula contra Regulam
 Prowadzący: Raúl Iaiza
Gościnnie: Isabelle Maurel

6–12 października 2014 {poniedziałek–niedziela}
Brzezinka, leśna baza Instytutu Grotowskiego
Sesja w językach angielskim i włoskim

Kontakt i zgłoszenia
Kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do Giulii Varotto: giulia@regulacontraregulam.eu do 25 września 2014. Liczba miejsc ograniczona.
Tel. +39 347 6068570
www.regulacontraregulam.eu

Koszt: 300 EUR (230 EUR dla uczestników z Europy Środkowej i Wschodniej)
Cena obejmuje wyżywienie oraz zakwaterowanie, ale nie obejmuje kosztów podróży do/z Wrocławia.



Praca twórcza podczas sesji skupi się na dramacie Krwawe gody (Bodas de Sangre) Federica Garcíi Lorki.
Uczestnicy powinni zapoznać się z dramatem przed wzięciem udziału w sesji i, jeśli to możliwe, przynieść ze sobą tekst w języku ojczystym.

Program sesji
  • trening fizyczny (ćwiczenia plastyczne, relacja dynamika–impuls, „rytmiczne ciało”, akrobatyka aktora), trening wokalny (techniki oddychania i emisji głosu, rezonatory fizyczne, ćwiczenia wokalne, dynamiczne i agogiczne) oraz śpiew (śpiew jednogłosowy i chóralny, chironomia, techniki intonacji i modulacji dźwięku, relacja głos–ruch–przestrzeń);
  • praca twórcza: improwizacja i dynamiczne wykorzystanie przestrzeni, ćwiczenia kompozycyjne, kompozycja i dramaturgia aktora, ścieżka kreacji, techniki montażu; Montaż końcowy, oparty na proponowanym tekście, zostanie zaprezentowany jako rezultat pracy.

Zajęcia w grupie będą odbywać się codziennie od 9:00 do 13:00 i od 15:00 do 19:00, praca indywidualna – w zależności od przebiegu sesji. Wieczorami zaplanowano prezentacje pracy, pokazy filmów i wykłady stanowiące uzupełnienie zajęć.

Wymagania
Prosimy uczestników o zabranie wygodnego ubrania do intensywnej pracy (w tym zapasowych koszulek) i nakolannika (jak do gry w siatkówkę). Każdy aktor powinien przygotować fragment Krwawych godów Federica Garcíi Lorki oparty na tekście bądź związany z jego głównym motywem. Wszyscy aktorzy powinni przynieść eleganckie kostiumy, w tym buty. Aktorów grających na instrumentach prosimy o wzięcie ich ze sobą.

Prezentacje pracy
Fugue on Training, pokaz spektaklu Raúla Iaizy, koprodukcja Regula contra Regulam Teatro i Nordisk Teaterlaboratorium
Urfaust Project, work in progress, koprodukcja Regula contra Regulam Teatro i Residui Teatro
Stand’ al mondo senza ’l mondo, pokaz spektaklu w ramach programu badawczego „Regola dei Laudesi”, koprodukcja Regula contra Regulam Teatro i Instytutu Grotowskiego

Fot. Maciej Zakrzewski

Raúl Alejandro Iaiza urodził się w 1964 roku w Argentynie. Reżyser teatralny i pedagog, z wykształcenia muzyk, założyciel i dyrektor Teatru Regula contra Regulam w Mediolanie (Włochy) – laboratorium teatralnego działającego w obszarach edukacji, inscenizacji i badań, ze szczególnym naciskiem na „badania teatralne” i muzykę. W latach 2000–2011 był asystentem Eugenio Barby w Odin Teatret w Holstebro (Dania), pracował nad spektaklami: Sól, Sen Andersena, Don Juan w piekle i Chroniczne życie. Od 2007 roku prowadzi w Instytucie Grotowskiego projekt edukacyjny Regula contra Regulam, obejmujący programy edukacyjne (otwarte sesje pracy) i badawcze (Regola dei Laudesi, Fugue on Training). Jako reżyser i pedagog regularnie współpracuje z wieloma instytucjami na świecie, m.in. z Diaspora/National Theatre of Scotland (Glasgow, 2008), Hooyong Performing Arts Centre (Korea Południowa, 2008–2010), Universidad Nacional de Cordoba, Seminario Jolie Libois, Festival Mercosur (Argentyna, 2009–2011), Comedia Cordobesa, En surco ajeno (Argentyna, 2012), Totentanz, Ensemble Pange Lingua (Szwajcaria, 2012), International Summer Academy (Paryż, 2013).
 
Isabelle Maurel studiowała historię sztuki i brała lekcje butō u Masakiego Iwany. Od dwudziestu lat zajmuje się tańcem improwizowanym. Po spotkaniu z Elsą Wolliaston, z którą zatańczyła duet Rywalka Isztar, rozpoczęła naukę tańca w Afryce Zachodniej. Tańców kongijskich uczyła się u Chrysogone Diangouaya, z którym przez wiele lat realizowała projekty choreograficzne i kulturalne. Od 1999 roku uczy improwizacji i historii kultury afroamerykańskiej w szkole Free Dance Song. Co roku wystawia uliczne performanse z udziałem studentów i zawodowych tancerzy. Jako solistka brała udział w projektach Sharing all Voices oraz Voices for Tomorrow w Międzynarodowej Fundacji Yehudi Menuhina, której jest członkinią. Regularnie współpracuje z instytucjami w Afryce, gdzie uczestniczy w projektach edukacyjnych i występuje w spektaklach tańca współczesnego (Centre de Siraba BoboDiolasso, Festival Dance Rue de Brazzaville, Workshops ExCorps A-à Dakar), a także w Paryżu, gdzie współpracuje z plastykami, poetami, aktorami i muzykami jazzowymi.
 

Kalendarz najbliższych sesji warsztatowych