Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Sprzedam
Premiera spektaklu Małgorzaty Szczerbowskiej
Reżyseria Szymon Kaczmarek

13–15 lutego 2015 {piątek–niedziela} 19:00
Sala Teatru Laboratorium
Bilety: 15 zł
Rezerwacja i sprzedaż: sekretariat@grotowski-institute.art.pl;
tel. 71 34 45 320
Bilety online


Sprzedam to rodzaj gry towarzyskiej.
Gra oparta jest na przypuszczeniach dotyczących osób, sytuacji, przebiegu zdarzeń.
Kto, gdzie, kiedy i dlaczego?
Zadajesz pytania i szukasz odpowiedzi.
Warunkiem gry jest ruch.
Przemieszczasz się: pionowo albo poziomo.
Będzie dobrze, myślisz. Będzie źle, myślisz.

Pani Stysiu! Pani Stysiu! Nie ma jej... kiedy widzowie chcą kawy, to nigdy jej nie ma...

Scenariusz i występuje: Małgorzata Szczerbowska
Reżyseria: Szymon Kaczmarek
Czas trwania: 60 minut
Inspiracją do napisania scenariusza spektaklu były wykłady w ramach kursu wiodącego „Stulecie aktorów. Sztuka aktorska w teatrze Zachodu między XIX a XXI wiekiem” Otwartego Uniwersytetu Poszukiwań realizowanego w Instytucie Grotowskiego w roku akademickim 2013/2014.

Fot. Szymon Kaczmarek



Małgorzata Szczerbowska jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Toruniu i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filii we Wrocławiu. W latach 1996–1999 pracowała w Teatrze Pieśń Kozła, a latach 2000–2004 w Teatrze Dramatycznym w Opolu. W 2001 roku za rolę Psa w Sytuacjach rodzinnych (w reżyserii Marka Fiedora) otrzymała nagrodę aktorską na Festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie. Od 2005 roku wykłada w Policealnej Szkole Aktorskiej Art-Play w Katowicach, gdzie wyreżyserowała: Historie zakulisowe według Antoniego Czechowa, Sionobrody, nadzieja kobiet według Dei Loher, Sny według Iwana Wyrypajewa, Dog Side Story według scenariusza autorskiego. Współpracuje z Michaił Czechow Studio London i PWST we Wrocławiu. Jest liderem warsztatów aktorskich i wokalnych. Od 2013 organizuje i prowadzi Intensywne Kursy Aktorskie INKA we Wrocławiu. Od 2010 aktorka Teatru Boto. Za scenariusz do spektaklu Całoczerwone (realizacja Teatru Boto) otrzymała nagrodę na Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji Windowisko w Gdańsku w 2013 roku, a w 2014 roku była nominowana do Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i została finalistką 20 Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie).    

Szymon Kaczmarek jest absolwentem Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.
 Wyreżyserował m.in.: Poskromienie złośnicy Williama Szekspira w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (wyróżnienie na Festiwalu Szekspirowskim w 2009 roku), Ewangelię na podstawie Ewangelii św. Jana w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, jedną z trzech części spektaklu blogi.pl w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (Grand Prix Festiwalu Teatralnego BLOGTXT w austriackim Grazu), performans taneczny Keret z kolektywem Harakiri Farmers (najlepszy spektakl konkursu „Nowe Sytuacje” w ramach Malta Festival 2008). Zrealizował spektakle dyplomowe: Cztery na podstawie powieści Niepokoje wychowanka Törlesa Roberta Musila ze studentami PWSFTViT w Łodzi i ja-jestem-nim na podstawie opowiadań Etgara Kereta ze studentami PWST w Krakowie. Współpracuje ze scenografką Kają Migdałek i dramaturgiem Żelisławem Żelisławskim, z którymi wystawił m.in.: Nasze miasto Thorntona Wildera w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie i Jądro ciemności Josepha Conrada w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Jego ostatnie realizacje to m.in.: Samuel Zborowski w Teatrze Nowym w Łodzi, Versus Rodriga Garcíi w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu oraz Granica Zofii Nałkowskiej w Teatrze Polskim w Poznaniu. Pracował jako asystent Krystiana Lupy i Pawła Miśkiewicza.


Spektakl prezentowany w ramach „Monosytuacji 3. Cyklu małych form teatralnych”