Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
ATIS STARS
Seminarium otwarte PRACOWNI || ROSA w ramach przedsięwzięcia „Wsłuchanie w PULS”

Prowadzenie: prof. Grzegorz Ziółkowski
Asystenci: Maciej Zakrzewski i Maria Bohdziewicz
Gościnnie: Roberta Secchi (Teatro La Madrugada, Mediolan, Włochy)

9–22 sierpnia 2015
Brzezinka, leśna siedziba Instytutu Grotowskiego
W języku angielskim

Seminarium skupia się na badaniu relacji pomiędzy technicznymi aspektami pracy teatralnej a sferą wyobraźni, kompozycji i kreacji. Poszukiwania te koncentrują się na świadomości, odpowiedzialności za własne działania i harmonizacji oddechu, ciała i głosu. Przedsięwzięcie poświęcone jest kształtowaniu etycznych postaw w odniesieniu do sztuki teatralnej. Teatr rozumiany jest tu jako przestrzeń dzielenia się z innymi ludźmi pytaniami o człowieczeństwo.

Elementy pracy
  • trening aktorski
Oddech, przepływ działań, partnerowanie, rytmika, śpiew, świadomość przestrzeni, tekst
Więcej informacji: grzeg-atis.home.amu.edu.pl/?page_id=253
  • kompozycja grupowa Od GWIAZD do CISZY
Kompozycja – wykonywana przy muzyce polskiego zespołu akordeonistów Motion Trio – bada działania jednostki w obliczu zorganizowanych i ustrukturowanych systemów, reprezentowanych przez formacje grupowe. Ma na celu:
  • równoważenie energii grupowej z indywidualną (może być postrzegana jako ironiczny komentarz do aktorstwa gwiazdorskiego)
  • studiowanie różnych aspektów treningu (przede wszystkim: świadomości przestrzeni, rytmu, timingu i synchronizacji)
  • stworzenie ramy, w której umieszczone mogą zostać zaawansowane elementy pracy.
  • etiudy indywidualne
Etiuda to krótka (do 15 minut), precyzyjna i powtarzalna kompozycja sceniczna, składająca się (do wyboru) z tekstów, pieśni, działań, tańców, muzyki itd. Jest to jednocześnie studium konkretnych problemów pojawiających się na skrzyżowaniu treningu i przedstawienia. A przy tym tygiel, w którym praca osiąga największą dynamikę i tempo.

Materiał do pracy
Uczestnicy proponują teksty, muzykę, pieśni, ikonografię do pracy; materiały te powinny nawiązywać do głównego tematu seminarium – GWIAZDY.

Fot. Maciej Zakrzewski

Harmonogram
9 sierpnia {niedziela} Przyjazd
17:00 Spotkanie, przegląd propozycji uczestników
10–15 sierpnia {poniedziałek–sobota}
9:00–13:00, 17:00–21:00 Sesje pracy, wykłady, rozmowy
16 sierpnia {niedziela}
16:00–22:00 Konsultacje indywidualne
17–20 sierpnia {poniedziałek–czwartek)}
9:00–13:00, 17:00–21:00 Sesje pracy, wykłady, rozmowy
21 sierpnia {piątek}
Konsultacje indywidualne, dokumentacja fotograficzna, podsumowanie
22 sierpnia {sobota} Wyjazd

Koszt
450 EUR dla obywateli UE i USA
350 EUR dla obywateli Polski i innych krajów
Cena obejmuje uczestnictwo w zajęciach, przejazdy z Wrocławia do Brzezinki i z powrotem oraz wyżywienie i noclegi.

Kontakt i zapisy
Prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go razem z dokumentacją wideo własnej pracy na adres: grzeg@amu.edu.pl do 1 lipca 2015. Informacja o przyjęciu zostanie przesłana do 10 lipca 2015. Liczba uczestników ograniczona do 16.


Roberta Secchi ukończyła United World College of the Adriatic (1986–88) i Akademię Sztuki Brera w Mediolanie (1988–92). Podróżowała po Indiach, a potem w 1994 roku współtworzyła Teatro La Madrugada w Mediolanie, gdzie studiowała aktorstwo u nauczycieli z Teatro Tascabile di Bergamo, Odin Teatret, Scuola d’Arte Drammatica Paolo Grassi. Jest aktorką dramatyczną, występuje także w spektaklach muzycznych i ulicznych, wykorzystujących chodzenie na szczudłach. Przez szesnaście lat uczyła się indyjskiego teatru-tańca bharatanatjam u mistrza Ujwala Mukunda Bhole z Pune w Indiach. Od 1999 roku rozwija swoje podejście pedagogiczne. Jej warsztaty skupiają się na treningu fizycznym i wokalnym, poprzedzającym pracę nad określonym tekstem czy sztuką. Od 2010 roku w ramach szeroko zakreślonej współpracy z miejskimi bibliotekami publicznymi w Mediolanie łączy pracę teatralną z pisaniem kreatywnym w trudnych środowiskach społecznych, w tym w więzieniach i zakładach poprawczych dla młodzieży. W latach 2007–2011 współprowadziła sesje pracy Regula contra Regulam w Brzezince, leśnej siedzibie Instytutu Grotowskiego. W 2008 roku prowadziła gościnne warsztaty w ramach Diaspora 2008 w Glasgow, organizowane przez National Theatre of Scotland. W 2009 roku współprowadziła sesję Regula contra Regulam w Hooyong Performing Arts Centre w Korei Południowej. W latach 2009–2013 czterokrotnie prowadziła gościnne seminaria Creative Drama na uniwersytetach w Eskisehir, Trabzonie i Ankarze w Turcji, także dla wydziału kultury dzielnicy Bornova (Izmir) w ramach Festiwalu 4 Seasons – 4 Colours. Stworzyła monodram Lorca był każdym, wyreżyserowany przez Torgeira Wethala (Odin Teatret), który po premierze w lutym 2010 roku prezentowany był we Włoszech i w Polsce. Obecnie pracuje nad monodramem na temat życia i twórczości amerykańskiej pisarki Djuny Barnes.
Więcej informacji: www.teatrolamadrugada.com

Photo by Maciej Zakrzewski




W ramach intensywnych praktycznych seminariów aktorskich ATIS