Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
ATIS NICHE
Seminarium konsultacyjne PRACOWNI || ROSA w ramach przedsięwzięcia „Wsłuchanie w PULS”

Prowadzenie: prof. Grzegorz Ziółkowski
Asystenci: Maciej Zakrzewski i Maria Bohdziewicz

13–30 września 2015 {niedziela–środa}  
Brzezinka, leśna siedziba Instytutu Grotowskiego
W języku angielskim

Seminarium skupia się na badaniu relacji pomiędzy technicznymi aspektami pracy teatralnej a sferą wyobraźni, kompozycji i kreacji. Poszukiwania te koncentrują się na świadomości, odpowiedzialności za własne działania i harmonizacji oddechu, ciała i głosu. Przedsięwzięcie poświęcone jest kształtowaniu etycznych postaw w odniesieniu do sztuki teatralnej. Teatr rozumiany jest tu jako przestrzeń dzielenia się z innymi ludźmi pytaniami o człowieczeństwo.

ATIS NICHE to seminarium zaawansowane, skierowane do tych artystów, którzy chcieliby skonsultować i rozwinąć własną pracę treningową i/lub spektaklową w przyjaznym, wspierającym środowisku.

Spośród zgłoszonych osób prof. Grzegorz Ziółkowski wybierze 6 uczestników, którzy zwolnieni będą z opłat, otrzymają też darmowe zakwaterowanie, wyżywienie oraz zwrócone zostaną im koszty podróży do Wrocławia (do kwoty 200 EUR). Przejazd do Brzezinki i z powrotem również będzie zapewniony.

Elementy pracy
  • trening aktorski
Oddech, przepływ działań, partnerowanie, rytmika, śpiew, świadomość przestrzeni, tekst
Więcej informacji: www.grzeg-atis.home.amu.edu.pl
  • kompozycja grupowa Od GWIAZD do CISZY
Kompozycja – wykonywana przy muzyce polskiego zespołu akordeonistów Motion Trio – bada działania jednostki w obliczu zorganizowanych i ustrukturowanych systemów, reprezentowanych przez formacje grupowe. Ma na celu:
  1. równoważenie energii grupowej z indywidualną (może być postrzegana jako ironiczny komentarz do aktorstwa gwiazdorskiego)
  2. studiowanie różnych aspektów treningu (przede wszystkim: świadomości przestrzeni, rytmu, timingu i synchronizacji)
  3. stworzenie ramy, w której umieszczone mogą zostać zaawansowane elementy pracy
  4. indywidualna kompozycja „fail (better)”, która podsumowuje praktyczne studia nad technicznymi aspektami pracy teatralnej
  • etiudy indywidualne i/lub miniatury dramatyczne
Etiuda to krótka (do 15 minut), precyzyjna i powtarzalna kompozycja sceniczna, składająca się (do wyboru) z tekstów, pieśni, działań, tańców, muzyki itd. Jest to jednocześnie studium konkretnych problemów pojawiających się na skrzyżowaniu treningu i przedstawienia. A przy tym tygiel, w którym praca osiąga największą dynamikę i tempo. Miniatura dramatyczna to zbiór kilku etiud połączonych według głównych zasad montażu. Uczestnicy przybywają z wypracowanymi precyzyjnymi i powtarzalnymi kompozycjami scen. Propozycje te przerabiane i pogłębiane będą podczas seminarium.

Fot. Maciej Zakrzewski
Fot. Maciej Zakrzewski
 Fot. Maciej Zakrzewski  Fot. Maciej Zakrzewski

Terminarz
13 września {niedziela} Przyjazd
17:00 Spotkanie, przegląd propozycji uczestników
14–18 września {poniedziałek–piątek}
8:00–13:00, 16:30–22:00 Sesje pracy
19 września {sobota} Dzień wolny
20 września {niedziela}
15:00–22:00 Konsultacje indywidualne
21–25 września {poniedziałek–piątek}
8:00–13:00, 16:30–22:00 Sesje pracy
26 września {sobota}
15:00–22:00 Konsultacje indywidualne
27 września {niedziela} Dokumentacja fotograficzna i filmowa
28–29 września {poniedziałek–wtorek} ATIS SPARK
30 września {środa} ATIS SHARING
1 października {czwartek} Wyjazd

Kontakt i zapisy
Prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go razem z dokumentacją wideo własnej pracy na adres: grzeg@amu.edu.pl do 1 lipca 2015. Informacja o przyjęciu zostanie przesłana do 15 lipca 2015.


W ramach intensywnych praktycznych seminariów aktorskich ATIS