Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Krwawe gody
 XVII otwarta sesja pracy Regula contra Regulam

Prowadzący: Raúl Iaiza
Gościnnie: Eliseo Parra (Hiszpania)

 

10–16 października 2015 {sobota–piątek}
Brzezinka, leśna baza Instytutu Grotowskiego
Sesja w językach angielskim i włoskim

Kontakt i zgłoszenia
Kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do Giulii Varotto: giulia@regulacontraregulam.eu do 9 września 2015. Odpowiedzi zostaną przesłane do 11 września 2015. Liczba miejsc ograniczona.
Tel. +39 347 6068570
www.regulacontraregulam.eu

Koszt: 330 EUR (250 EUR dla uczestników z Europy Środkowej i Wschodniej)
Cena obejmuje wyżywienie oraz zakwaterowanie, ale nie obejmuje kosztów podróży do/z Wrocławia.


Praca twórcza podczas sesji skupi się na dramacie Krwawe gody (Bodas de Sangre) Federica Garcíi Lorki. Uczestnicy powinni zapoznać się z dramatem przed wzięciem udziału w sesji i, jeśli to możliwe, przynieść ze sobą tekst w języku ojczystym. Będzie to trzecia i ostatnia sesja pracy nad dramatem Krwawe gody. Dopełni ona ścieżkę wypracowaną podczas poprzedniej sesji z mistrzami, Isabelle Maurel i Gabrielem Vacisem, a jej tematem przewodnim będzie Pieśni i tradycja w świecie Garcíi Lorki.

Program sesji
  • trening fizyczny (ćwiczenia plastyczne, relacja dynamika–impuls, „rytmiczne ciało”, akrobatyka aktora, improwizacja w tańcu afrykańskim), trening wokalny (techniki oddychania i emisji głosu, rezonatory fizyczne, ćwiczenia wokalne, dynamiczne i agogiczne) oraz śpiew (śpiew jednogłosowy i chóralny, chironomia, techniki intonacji i modulacji dźwięku, relacja głos–ruch–przestrzeń);
  • praca twórcza: improwizacja i dynamiczne wykorzystanie przestrzeni, ćwiczenia kompozycyjne, kompozycja i dramaturgia aktora, ścieżka kreacji, techniki montażu. 

Montaż końcowy, oparty na proponowanym tekście, zostanie zaprezentowany jako rezultat pracy.

Zajęcia w grupie będą odbywać się codziennie od 9:00 do 13:00 i od 15:00 do 19:00, praca indywidualna – w zależności od przebiegu sesji. Wieczorami odbywać się będą pokazy pracy, projekcje filmów i wykłady uzupełniające program pracy.

Wymagania
Prosimy uczestników o zabranie wygodnego ubrania do intensywnej pracy (w tym zapasowych koszulek) i nakolannika (jak do gry w siatkówkę). Każdy aktor powinien przygotować fragment Krwawych godów Federica Garcíi Lorki oparty na tekście bądź związany z jego głównym motywem. Wszyscy aktorzy powinni przynieść eleganckie kostiumy, w tym buty. Aktorów grających na instrumentach prosimy o wzięcie ich ze sobą.

Prezentacje pracy
  • Fugue on Training, pokaz pracy Raúla Iaizy, koprodukcja Regula contra Regulam Teatro i Nordisk Teaterlaboratorium
  • Con un Certo Desconcerto, spektakl Regula contra Regulam Teatro

 

Więcej informacji tutaj


Fot. Maciej Zakrzewski

Raúl Alejandro Iaiza urodził się w 1964 roku w Argentynie. Reżyser teatralny i pedagog, z wykształcenia muzyk, założyciel i dyrektor Teatru Regula contra Regulam w Mediolanie (Włochy) – laboratorium teatralnego działającego w obszarach edukacji, inscenizacji i badań, ze szczególnym naciskiem na „badania teatralne” i muzykę. W latach 2000–2011 był asystentem Eugenia Barby w Odin Teatret w Holstebro (Dania), pracował nad spektaklami: Sól Roberty Carreri, Sen Andersena, Don Juan w piekle i Chroniczne życie. Od 2007 roku prowadzi w Instytucie Grotowskiego projekt edukacyjny Regula contra Regulam, obejmujący programy edukacyjne (otwarte sesje pracy) i badawcze (Regola dei Laudesi, Fugue on Training). Jako reżyser i pedagog regularnie współpracuje z wieloma instytucjami na świecie, m.in. z Diaspora/National Theatre of Scotland (Glasgow, 2008), Hooyong Performing Arts Centre (Korea Południowa, 2008–2010), Universidad Nacional de Cordoba, Seminario Jolie Libois, Festival Mercosur (Argentyna, 2009–2011), Comedia Cordobesa, En surco ajeno (Argentyna, 2012), Totentanz, Ensemble Pange Lingua (Szwajcaria, 2012), International Summer Academy (Paryż, 2013).
 

Kalendarz najbliższych sesji warsztatowych