Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Metoda pracy Theodorosa Terzopoulosa

Warsztaty prowadzone przez Savvasa Stroumposa z Teatru Attis

8–10 kwietnia 2016 {piątek–niedziela} 9:00–13:00

Sala Teatru Laboratorium

W języku angielskim


Kontakt i zgłoszenia
Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 marca 2016 roku na adres Justyny Rodzińskiej-Nair: justyna@grotowski-institute.art.pl, wpisując w temacie wiadomości „Warsztaty BodyConstitution” z dopiskiem tytułu wybranych warsztatów. Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Koszt: 250 PLN




Warsztaty stanowią wprowadzenie do znanej i cenionej metody Theodorosa Terzopoulosa, nauczanej w międzynarodowych akademiach i szkołach teatralnych oraz uniwersytetach, która inspiruje aktorów na całym świecie. Metoda Terzopoulosa skupia się na „emancypacji” uwięzionej energii i głosu, a jej celem jest rekonstrukcja utraconej jedności słowa i ciała.

Uczestnicy wykonają ciąg dynamicznych ćwiczeń fizycznych i wokalnych stworzonych, by kultywować oddech przeponą poprzez koncentrację ciała. Sugerowany trening aktywuje osie cielesne powiązane z centrum ciała (trójkąt energii), stymulując i wyzwalając źródła dźwięku i rezonatory ciała. Podczas pracy aktorzy będą zmierzać do osiągnięcia emancypacji głosu, wprowadzając elementy treningu do rytmicznej interpretacji tekstu (starożytna tragedia grecka i utwory klasyczne).

Fot. Karol Jarek


Savvas Stroumpos urodził się w 1979 roku w Atenach (Grecja). W 2002 roku ukończył szkołę teatralną przy Narodowym Teatrze Grecji. W 2003 roku uzyskał tytuł magistra praktyki teatralnej Uniwersytetu Exeter. Od 2006 roku pracował jako asystent reżysera Theodorosa Terzopoulosa. Zagrał w następujących spektaklach Teatru Attis: Hamlet – lekcja Borisa Pasternaka, Prometeusz w okowach Ajschylosa, Impromptu „Ohio” Samuela Becketta, Ajaks – szaleństwo Sofoklesa (pierwsza i druga wersja), Ostatnia maska Costasa Logarasa, Kasandra Mariosa Pontikasa. Z zespołem Zero Point wyreżyserował Kolonię karną i Przemianę Franza Kafki, Jak wam się podoba Williama Szekspira, Dokument, będący adaptacją tekstów Samuela Becketta, Primo Leviego i podkomendanta Marcosa, oraz Woyzecka Georga Büchnera. Jego przedstawienia prezentowane są na Nowej Scenie Teatru Attis.

W ramach seminarium praktycznego BodyConstitution