Fighting Monkey – architektura trzęsienia ziemi |
Warsztaty prowadzone przez Jozefa Frucka
8–10 kwietnia 2016 {piątek–niedziela} 9:00–13:00 Studio Na Grobli, Sala Studyjna W języku angielskim Kontakt i zgłoszenia Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 marca 2016 roku na adres Justyny Rodzińskiej-Nair: justyna@grotowski-institute.art.pl, wpisując w temacie wiadomości „Warsztaty BodyConstitution” z dopiskiem tytułu wybranych warsztatów. Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.
Próbuj. Baw się. Zmieniaj role. Prowadź. Daj się prowadzić. Walcz. Przystosowuj się. Ucz się. Pracuj z tym, co masz i kim jesteś. Fizyka. Anatomia. Zdolność przystosowania się. Wyobraźnia. Ciekawość. I najważniejsze: kreatywność. Improwizacja i kreatywność są niezbędne w rozwiązywaniu problemów. Rozwiązywanie problemów jest niezbędne do przetrwania – na scenie, ale przede wszystkim w życiu. Życie rzadko układa się w myśl scenariusza, zgodnie z oczekiwaniami, na zawołanie. Jest pełne zawirowań, zawsze dynamiczne i nieprzewidywalne. Otacza go kontekst. Jest złożone. Fighting Monkey to otwarty i długofalowy program badań nad ludzkim ruchem, stworzony przez RootlessRoot. Jozef Frucek i Linda Kapetanea skupiają się na podstawowym warunku życia, czyli przetrwaniu, i na związanych z nim cechach: kreatywności, zdolności przystosowania się i wiedzy. FM ma na celu przywrócenie kontaktu z fundamentalnymi zasadami, z których rodzi się ruch i które umożliwiają bardziej funkcjonalne relacje ze złożonym środowiskiem, w którym na co dzień żyjemy. Praktyka FM polega na tworzeniu architektury trzęsień ziemi dla ciała. W cyklu złożonych sytuacji i gier ruchowych ciało podlega presji i nieregularności, wykształca umiejętność obserwacji oraz rozwija neuroplastyczność, wytrzymałość i energię, co prowadzi do lepszych strategii przetrwania, sprzyja improwizacji i kreatywności.
Jozef Frucek jest współzałożycielem, wraz z Lindą Kapetaneą, RootlessRoot, praktykiem ruchu i artystą. Ukończył Akademię Muzyczną i Teatralną w Bratysławie, a następnie obronił doktorat (2002). W latach 2002–2005 był członkiem zespołu Ultima Vez prowadzonego przez Wima Vandekeybusa, współtworząc Blush (wersję sceniczną i filmową) oraz Sonic Boom. W latach 2005–2006 współpracował z Królewskim Teatrem Flamandzkim w Brukseli (KVS), realizując własne projekty. W 2006 roku, wraz z Lindą Kapetaneą, założył RootlessRoot – platformę realizacji własnych spektakli oraz prowadzenia badań i działań edukacyjnych. Od tamtej pory rozwija otwarty program badań ludzkiego ruchu Fighting Μonkey, wykorzystując jego rezultaty w kształceniu tancerzy, sportowców, aktorów i innych praktyków ruchu. Od 2012 roku Frucek jest członkiem kadry naukowej Państwowej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie i Narodowej Szkoły Tańca w Atenach. W ciągu ostatnich dziesięciu lat stworzyli z Lindą Kapetaneą ponad piętnaście prac tanecznych, zaprezentowali ponad pięćset spektakli w osiemnastu krajach i przeprowadzili warsztaty dla ponad pięciu tysięcy uczniów na całym świecie. W ramach seminarium praktycznego BodyConstitution |