Gest głosu jako gest ciała. Archaiczne funkcje pieśni chóralnych |
Warsztaty prowadzone przez Tomasza Rodowicza, Elinę Tonevę i Tomasza Krzyżanowskiego ze Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA
20–21 kwietnia 2016 {środa–czwartek} 9:00–13:00 Studio Na Grobli, namiot przy hotelu Wodnik W językach polskim i angielskim
Kontakt i zgłoszenia Wypełnioną kartę zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 kwietnia 2016 roku do Eweliny Sochackiej na adres warsztaty@voicencounters.art.pl, wpisując w temacie wiadomości „Warsztaty VoicEncounters” z dopiskiem tytułu wybranych warsztatów. Odpowiedzi prześlemy do 5 kwietnia 2016. Liczba miejsc ograniczona.
Koszt: 200 PLN
Początkiem warsztatów będzie uruchomienie ciała poprzez krótki intensywny trening, ciąg ćwiczeń pozwalających włączyć w pełni cały organizm w pracę z głosem. Ćwiczenia fizyczne ukierunkowane są jednocześnie na budowanie relacji w grupie i na umiejętność kreatywnego oddziaływania uczestników na siebie.
Od 2007 roku siedzibą CHOREI jest Fabryka Sztuki w Łodzi, której jest współzałożycielem i dyrektorem artystycznym. Jedno z ostatnich widowisk taneczno-muzycznych i przedsięwzięć o charakterze edukacyjno-artystycznym CHOREI to: wielokrotnie nagradzane Oratorium Dance Project, integrujące młodych ludzi (często z podlegających wykluczeniu środowisk) z profesjonalnymi artystami; koncerty Pieśni Świata w wykonaniu Wielkiego Chóru Młodej CHOREI; a społeczno-artystyczne programy to m.in.: poświęcony dzieciom z domów dziecka „Uwaga Człowiek! Napięcia miasta”, „Lulabajki”, bezdomnym „Wszędodomni” oraz adresowany m.in. do seniorów „Pamięć ciała/Pamięć miejsca/Pamięć pustki”. W roku 2007 (z Pawłem Passinim) założył w Srebrnej Górze pierwszy w Europie teatr internetowy neTTheatre. Jest wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz twórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego RETRO/PER/SPEKTYWY CHOREA. Więcej informacji: www.chorea.com.pl
Tomasz Krzyżanowski jest kompozytorem i multiinstrumentalistą. Współzałożyciel i kierownik muzyczny Teatru CHOREA. Autor muzyki do wielu spektakli i koncertów. Z Teatrem CHOREA zrealizował m.in.: widowisko taneczno-muzyczne Oratorium Dance Project, przy którym odpowiadał za kompozycję i orkiestrację na 100-osobowy chór i prowadził 60-osobową Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej i zespół jazzowy. Został nagrodzony przez łódzkie środowisko teatralne Złotą Maską. Stworzył oprawę muzyczną do spektakli CHOREI: Gry [w] Pana Cogito, Grotowski – próba odwrotu, Pieśni antyczne, Gilgamesz – koncert na chór, trio jazzowe i kwartet smyczkowy, Pieśni świata, Lulabajki, Rytm języka, Córka swojej matki, Antygona, Derby.Białoczerwoni; a także do takich spektakli jak TOV/DOBRO, Tehilim/Psalmy, Mnemotechniki, Pobyt tolerowany, Księga dżungli, Dwa pokoje. Przestrzeń prywatna, publiczna, Król Maciuś I, Cudowna lampa Aladyna, Dialogus de Passione. Prowadzi warsztaty muzyczne i teatralne w Polsce (m.in. dla Narodowego Centrum Kultury) i za granicą.
W ramach seminarium praktycznego VoicEncounters |