8 grudnia Czwarta rocznica śmierci Tadeusza Kantora
Przegląd dokumentów filmowych, poświęconych Tadeuszowi Kantorowi.
9–11 grudnia „Inspiracje Grecji antycznej w teatrze i dramacie XX wieku w Europie Środkowej i Wschodniej. Rekonesans”
Międzynarodowe sympozjum, współorganizowane z Instytutem Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego i Ośrodkiem Badań nad Tradycją Antyczną w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w Warszawie.
Wystąpienia: - Jerzy Axer: „Teatr w świecie widowisk: Rzym”
- Grażyna Bobilewicz-Bryś: „Wizja teatru Wiaczesława Iwanowa jako sztuki organizowania zbiorowej woli energii”
- Małgorzata Borowska: „La Comédie Nouvelle: l’intérieur de la maison dans le théâtre ouvert”
- Maria Cymborska-Leboda: „Symbolizm pod znakiem Dionizosa”
- Natalia Czeczel: „Król Edyp w inscenizacji Łesia Kurbasa”
- Hanna Geremkowa: „Tadeusz Zieliński. Kwerenda w archiwach rosyjskich”
- Grażyna Golik-Szarawarska: „Życie idei w teatraliach Tadeusza Zielińskiego”
- Leszek Kolankiewicz: „Prototeatralny kult Dionizosa w świetle antropologicznych poszukiwań twórców teatru współczesnego”
- Jerzy Łanowski: „Przekłady dramatów Eurypidesa na scenach polskich. Z doświadczeń tłumacza”
- Katarzyna Osińska: „Tradycje antyczne w teorii i praktyce widowisk masowych. Na przykładzie biografii twórczej Adriana Piotrowskiego”
- Zbigniew Osiński: „Wiedza o antycznych misteriach i teatrze starogreckim jako inspiracja dla teatru XX wieku. Na przykładzie Reduty Mieczysława Limanowskiego i Juliusza Osterwy oraz Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego”
- Maria Prussak: „Prometeusz Nocy listopadowej”
- Berndt Seidensticker: „Satyrspiel and its Recent Realisation on the Modern Stage”
- Maria Barbara Stykowa: „Inspiracje Grecji antycznej w działalności teatralnej studentów KUL: Koło Miłośników Dramatu Antycznego, 1960–1967, Teatr Akademicki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Scena Plastyczna”
- Alicja Szastyńska-Siemion: „Adaptacja tekstów Arystofanesa. Polska: wiek XX”
- Ulrike Wagner: „Were the fifth and fourth centuries BC Athenian plays just premiers? Reprises at the theatre of Dionysos”.
Prezentacje teatralne w wykonaniu Aspassii Papathanassiou (Centre for Studies and Practical Realisation of the Ancient Greek Drama, Ateny).
Pokaz fragmentów Trojanek i Bachantek Eurypidesa w wykonaniu studentów Instytutu Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem Mikołaja Szymańskiego.
Projekcje: zapisu filmowego spektaklu Akropolis wg Wyspiańskiego oraz filmu dokumentalnego Petropolis o realizacji Orestei Ajschylosa przez Petera Steina w Atenach.
|