Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
strona główna arrow Archiwum arrow Archiwum programów arrow Ośrodek Grotowskiego arrow 2003 arrow Maj
Maj
5–6 maja
Scena „Off Center”
Ecce Homo. Prezentacje spektaklu Przemysława Błaszczaka.
7 maja
„Społeczeństwo w perspektywie psychologii głębi”
Cykl spotkań prowadzony przez Andrzeja Kuźmickiego (Towarzystwo Badań nad Psychoanalizą). Wykład: „Kolektywne wzorce zachowań na podstawie reakcji mediów 11 września 2001”, połączony z projekcją materiałów dokumentalnych.
8 maja
Książę Niezłomny. Hiszpański pierwowzór i polski przekład
Promocja książki Beaty Baczyńskiej (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002). Prowadzenie: Janusz Degler i Zbigniew Osiński.
7–13 maja
„Bycie w Początku”
Warsztat Katherinę Seyferth (Niemcy) i Marka Musiała. Brzezinka.
9–14 maja
„Głos i Ciało”
Warsztat Zygmunta Molika.
9–10 maja
„Jewgienij Wachtangow. Co zostanie po artyście teatru?”
Międzynarodowa konferencja przygotowana przez Katarzynę Osińską.
9 maja.
Katarzyna Osińska (Instytut Slawistyki PAN, Warszawa): „Wprowadzenie do tematu”; Nadeżda Lindovska (Katedra divadelnej literatury, Uniwersytet w Bratysławie): „Michaił Czechow i Wachtangow”; Marie-Christine Autant-Mathieu (Le Laboratoire de recherche sur les arts du spectacle, CNRS, Paryż): „ Spadkobiercy Wachtangowa po 1956 roku”; Béatrice Picon-Vallin (Le Laboratoire de recherche sur les arts du spectacle, CNRS, Paryż): „Wachtangow o Stanisławskim”.
10 maja
Andriej Droznin (Szkoła Teatralna im. B. Szczukina, Moskwa): „Wachtangow – między Stanisławskim a Meyerholdem. W poszukiwaniu integralności”; Władysław Iwanow (Państwowy Instytut Sztuki, Moskwa): „Wachtangow w „Habimie”; Katarzyna Osińska (Instytut Slawistyki PAN, Warszawa): „Idea dybuka w ujęciu Wachtangowa i Kantora”; Elena Tartakowski (Wydział Sztuk Uniwersytetu w Tel Awiwie): „Dybuku, wyjdź! Nie wyjdę. Długie życie arcydzieła Wachtangowa”. Konferencji towarzyszył warsztat prowadzony przez Andrieja Droznina ze Szkoły Teatralnej im. B. Szczukina w Moskwie.
9, 10 maja
no właśnie co wg Samuela Becketta. Prezentacje spektaklu Krystyny Krotoskiej.
14 maja
„Taniec XX wieku”
Cykl wykładów Jadwigi Ignaczak. Wykład: „Wewnętrzna reforma klasyki: Michaił Fokin i balety rosyjskie Diagilewa oraz Mats Ek – reinterpretacja klasyki”.
18–19 maja
Cantigas de Santa Maria
Prezentacje spektaklu muzycznego Teatru 38 z Krakowa z udziałem Macieja Maleńczuka, reż. Adam Kwaśny.
23–24 maja
Koncert
Prezentacje w wykonaniu Orkiestry Antycznej prowadzonej przez Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego przy Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. Brzezinka.
24–25 maja
Cyklop wg Eurypidesa
Prezentacje spektaklu w wykonaniu zespołu Tsiritsantsoules z Grecji z udziałem Mirosława Kocura. Brzezinka. Prezentacjom towarzyszył koncert pieśni w wykonaniu Anastazji Eden.
28 maja
„Społeczeństwo w perspektywie psychologii głębi”
Cykl spotkań prowadzony przez Andrzeja Kuźmickiego (Towarzystwo Badań nad Psychoanalizą). Wykład: „Programy typu reality show jako przejaw nieświadomych procesów społecznych”, połączony z projekcją materiałów filmowych na temat programów Big BrotherRyzykanci.
30 maja
Spotkanie z Lee Breuerem
Omówienie działalności Teatru Mabou Mines w latach 1970–2000. Wpływ twórczości Jerzego Grotowskiego i Tadeusza Kantora.
31 maja – 1 czerwca
Warsztat pieśni gruzińskich w ramach projektu „Ewangelie Dzieciństwa” prowadzonego przez Jarosława Freta. Brzezinka.