Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Aktor przy pracy

Sesja warsztatowa będzie koncentrować się na poszukaniu twórczej energii i rozwijaniu procesu kreacji, łączącego umiejętności wokalne i fizyczne aktora.

Aktor przy pracy, 2008. Fot. Maciej ZakrzewskiĆwiczenia fizyczne
Praca nad ciałem będzie operować na dwóch poziomach: przygotowanie ćwiczeń nakierowanych na konkretne, fizyczne słabości danego aktora lub tancerza oraz nauka i ćwiczenie pewnych elementów zaczerpniętych z chińskich sztuk walki. Uczestnicy warsztatów zostaną poprowadzeni w pracy z energią, z zaangażowaniem i spontanicznością, w bliskości i w zabawie ze współuczestnikami – jednocześnie nieustannie wykonując ćwiczenia.

Aktor przy pracy, 2008. Fot. Maciej ZakrzewskiĆwiczenia wokalne
Ćwiczenia wokalne będą aktywnym sposobem poszukiwania pieśni, które odnoszą się do działań istotnych dla danego aktora. Zakładać to będzie ciągłe wsłuchiwanie się podczas śpiewania, podążanie za melodią i rytmem pieśni w zgodzie z wewnętrznym dialogiem odbywającym się w czyimś sercu. Zadaniem uczestników nie będzie nauczenie się konkretnej techniki wokalnej lub osiągnięcie określonej mocy głosu, ale raczej zaangażowanie się w próbę mówienia z głębi siebie, przy jednoczesnym zachowaniu technicznej precyzji w śpiewie.

Aktor przy pracy, 2008. Fot. Maciej ZakrzewskiIndywidualna propozycja aktorska
Każdy uczestnik powinien przedstawić własną propozycję aktorską opartą na tekście (w pierwszym dniu sesji należy dostarczyć angielskie tłumaczenie tekstu). Uczestnicy będą pracować nad etiudą wraz z partyturą aktorską, z wewnętrzną, ukrytą pod tekstem, linią działania, ze strukturą. Celem pracy będzie odnalezienie i ustrukturyzowanie własnej propozycji działania w relacji z tekstem, szczegółami, intencją, a także wyrobienie umiejętności powtarzania, poszukując życia przy każdorazowym powtórzeniu etiudy.