Czarnoksiężnik albo harmoniczna kakofonia |
Demonstracja języka teatralnego Scenariusz i reżyseria: Nenad Čolić Występują: Maša Jelić, Ranko Trifković, Jelena Martinović, Marko Potkonjak, Dejan Stojković Dekoracje i kostiumy: Ivana Čolić Menedżer: Dubravka Vujinović
„Czarnoksiężnik albo harmoniczna kakofonia jest próbą transformacji czasu w przestrzeń z pomocą dźwięku. To próba stworzenia dźwiękowej syntezy w świadomości aktora na scenie, syntezy pomiędzy aktywnością głosową, która tworzy dźwięki (tekst, pieśń) a kreującym dźwięk tonem muzycznym; pomiędzy ich narastaniem w czasie i indywidualnym zamiarem osiągnięcia dźwiękowego rezultatu. To próba skomponowania teatru, próba stworzenia takich elementów teatralnych i scenicznych, aby funkcjonowały jako orkiestracja kakofonii i przeniosły percepcję widza od rozumnego odbioru do pozbawionej czasu przestrzennej kuli.
Spektakl oparty jest na motywie ze znanej bajki Czarnoksiężnik z Krainy Oz autorstwa Lymana Franka Bauma oraz na tekstach Fiodora Dostojewskiego, Virginii Woolf, Hermanna Hessego, Oscara Wilde’a i Mariny Cwietajewej. W przedstawieniu wykorzystano materiał aktorski i muzyczny ze spektakli Plavo Pozorište z lat 1995–2006: Sonnet Without a Title (1995), Fantastic Gospel According to Virginia (2003), It Was the Souls’ Wondrous Mine (1999), Dialectics of Soul – Study of freedom (2004), Oscar Wilde and the Inconstant Prince (2000), I sing Like a Bird (2006) Sarcasticus or Birth of the Virus (2002)”. (Nenad Čolić)
|