Znajdujesz się™ na archiwalnej stronie Instytutu Grotowskiego działają…cej do 21 marca 2016. Aktualna strona dostę™pna jest pod adresem: www.grotowski-institute.art.pl.
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Polish
  • English
Rynek-RatuszBrzezinkaNa Grobli
                                                              
Dawid Żakowski
 

 Dawid Żakowski,  photo Maciej Zakrzewski
W latach 199 –2007 był aktorem warszawskiego Studium Teatralnego (niezależny zespół teatralny prowadzony przez Piotra Borowskiego od roku 1996; www.studiumteatralne.pl).
Uczestniczył w następujących projektach Studia: Północ (1998), Człowiek (2000), Parsifal (2001), Hamlet (2003), Niżyński (2004), Henryk Hamlet Hospital (2006) oraz Bramy raju (2007). Praktykę teatralną a zarazem współpracę ze Studium rozpoczął w roku 1997 spektaklem Północ, kreując postać Konrada/Marka Chabra. Spektakl ten prezentowany był w wielu krajach europejskich i w Ameryce Południowej.

W późniejszym okresie pracy w Studium Teatralnym Żakowski opracowywał trening aktorski, prowadził zajęcia indywidualne z aktorami oraz warsztaty dla aktorów i stażystów w Polsce i za granicą (Caracas, Wenezuela, 2001; Canterbury, Anglia, 2003 i 2005; Neapol, Włochy, 2006). Współreżyserował przedostatni spektakl Studium Henryk Hamlet Hospital. W 2003 ukończył studia na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, pisząc pracę magisterską na temat sztuki choreograficznej Wacława Niżyńskiego.

 W roku 2006 zdobył nagrodę dla najlepszego aktora II edycji Festival Iberoamericano de Teatro (Mar del Plata, Argentyna) za rolę Henryka w spektaklu Henryk Hamlet Hospital, który otrzymał główną nagrodę festiwalu. W roku 2006 uzyskał dyplom aktorski.

 W roku 2007 wyreżyserował przedstawienie Jedna/Trzecia, na podstawie Króla Lira Williama Szekspira, i zrealizował projekt Doznania w Teatrze Przedmieście w Łańcucie, na podstawie wybranych scen Hamleta Williama Szekspira. W sierpniu 2008 roku, wraz z Karoliną Dziełak zrealizował projekt Doznania II, zakończony prezentacją podczas II Łańcuckich Nocy Teatralnych.

Od roku 2007 pracował jako instruktor teatralny i reżyser w projekcie W poszukiwaniu tożsamości, zrealizowanym przy wsparciu MPiPS FIO 2008 i MKiDN. W roku 2009, współpracując z Teatrem Pieśni Kozła, wykreował postać Ebena w sztuce Eugenia O’Neilla Pożądanie w cieniu wiązów, w reżyserii Grzegorza Brala. Jest instruktorem teatralnym odpowiedzialnym za ruch sceniczny i pracę aktora nad ciałem w projekcie Actor-Chorus-Text prowadzonym przez Annę Helenę McLean (Wielka Brytania).