16 czerwca (środa), godz. 19:00 Księgarnia Falanster, ul. Św. Antoniego 23
Panel dyskusyjny z udziałem Jana Klaty, Pawła Passiniego, Wiktora Rubina oraz Olafa Szewczyka. Prowadzenie: Paweł Schreiber
Czy warto poważnie dyskutować o grach wideo w kontekście współczesnej kultury? Z jednej strony granie na komputerze czy konsoli wciąż pozostaje wstydliwą przyjemnością, do której lepiej się nie przyznawać w kulturalnym towarzystwie. Z drugiej zaś – nad grami wideo zdarzało się pracować postaciom tego kalibru co William S. Burroughs czy H.R. Giger, a amerykański medioznawcza Henry Jenkins określił je jako powstającą formę sztuki, która będzie kluczowa dla kultury epoki cyfrowej. O tym, czy gry są prostacką rozrywką dla mas, czy nowym obliczem kultury, z którym prędzej czy później każdy będzie musiał się zetknąć, porozmawiamy w gronie ważnych polskich twórców teatru i literatury, którzy przyznają się nie tylko do grania, ale i do czerpania inspiracji z gier. Jeśli rzeczywiście, jak chce Jenkins, gry wideo są obecnie tym, czym był film na przełomie XIX i XX wieku, warto zawczasu przyjrzeć się, gdzie na mapie dzisiejszej kultury można je usytuować.
|